Hands-on (p)review : MAX: THE CURSE OF BROTHERHOOD
Sinds de eerste keer je een Smartphone in je handen krijgt, heb je zeker een favoriete game op Mobile Device en bij de meesten is dit Angry Birds….
Persoonlijk was mijn favoriet tot op heden : Max & The Magic Marker op mijn Lumia 800.
Vol enthousiasme en vol van vrolijkheid was ik toen ik tijdens E3 vernam dat Max een grote broer kreeg, of beter gezegd een Console variant.
Minder vrolijk was ik toen ik vernam : enkel op Xbox One, en terug opper-vrolijk toen ik vernam dat deze toch op Xbox 360 zou verschijnen!
GamesCom gaf ons uiteraard ook de gelegenheid voor een snelle babbel met Lead Artist bij Press Play : Lasse Jacob die ons een kleine demo gaf.
Verschil bij Max & The Magic Marker VS MAX: THE CURSE OF BROTHERHOOD
Verhaal :
Max heeft vaak woordenwissel met zijn broer en wenst deze weg,
Jammer genoeg (of net goed : anders hadden we geen verhaal ) komt deze wens uit voor Max.
Max krijgt al gauw spijt en zonder na te denken springt hij zijn broer na door een Portal
Grafisch
MAX: THE CURSE OF BROTHERHOOD ziet er ongelooflijk uit !
van de gekende 2D tekeningen op smartphone maakt Max een indrukwekkende 3D overgang naar Xbox 360/Xbox One
Niet alleen straalt MAX: THE CURSE OF BROTHERHOOD op je scherm, maar het voelt ook fris aan, en weet jou direct bekend te maken met zijn spel wereld.
Met afwisseling van prachtige cinematische cut-scenes naar gameplay laat Press Play zien dat de kwaliteit van een game op arcade sterk uit de hoek kan komen.
Met oog voor detail en achtergrond krijgen we een levendige setting wanneer Max naar een andere wereld word gebracht om zijn broer terug te vinden.
Besturing :
Dit was onze grootste vraag toen we vernamen dat Max naar Xbox kwam :
Hoe zet je een touchscreen controle om naar Xbox ?
Controle van Max is heel simpel zoals in de meeste Platform Games :
A = Springen , Linker Analoge is om jezelf te voort te bewegen in de game.
Wanneer je dient te tekenen hou je de Linkerbutton in en met de rechter Analoge teken je vervolgens jou obstakel weg : Een brug of een verhoog , allemaal gemakkelijk herkenbaar wanneer je wat stof-achtige wezens zond een figuur ziet fladderen.
Gameplay bestaat uit diverse en leuke puzzels , ontwijken van jou tegenstanders en ze te slim af te zijn.
Met een opgelucht hart konden we al zeggen :
Best Platform Game of 2013 On Xbox Arcade
Momenteel hebben we enkel een Demo ervaren en wat we nu al zagen : zag er goed uit !
Zelfs geluidskwaliteit zat goed met een 5.1 spoor die de volledige Game ervaring tot zijn recht wist te brengen
Onderstaand delen we jullie alvast voorproefje van MAX: THE CURSE OF BROTHERHOOD met jullie meer en laten we jullie zelf oordelen.
Conclusie :
MAX: THE CURSE OF BROTHERHOOD word top , grafisch sterk , levendige spelwereld , leuke gameplay en tal van puzzels.
enige nadeel is dat het nog even wachten is op de release van deze MAX: THE CURSE OF BROTHERHOOD , maar het goede nieuws is dat op het moment van release we toch via het Microsoft Xbox Platform onmiddellijk deze kunnen afhalen zonder te moeten wachten op de openingsuren van de lokale gameboer.
Besturing is heel simpel en er word nagedacht over ook Kinect besturing, maar tot op heden nog geen officiële vaste plannen.
Wij hopen alvast van wel
het is moeilijk een score te geven aan een demo ervaring , maar wij voelen al dat deze MAX: THE CURSE OF BROTHERHOOD een dikke 10 kan, mag en zal worden.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.