Review : We Happy Few

Al even op Kickstarter en nu eindelijk verkrijgbaar : We Happy Few !

Over welke andere game van Bioshock konden we het hebben ?

De massale aandacht en inzameling voor deze productie was enorm groot waarbij de makers na zeer snelle tempo al wisten aan de slag te gaan met een Alpha versie van de Game.

Het duurde ook niet lang of op de E3 van 2016 dat de eerste aankondiging en alpha build werd gedemonstreerd.

Met grafisch die je sterk doen denken aan Bioshock speelt het verhaal zich af in de 60’s .

Verhaal :

Groot Brittannië in de jaren 60’s

Jij bent Arthur  , een ambtenaar die berichten censureert in het nieuws.

Jou saai leventje blijft vrolijk dankzij de Happy Pils, een pil die jou alles een rooskleurige beeld weet te geven… een illusie.

Dit tot op de dag Arthur beslist zijn “Joy” zoals ze heten, niet meer te nemen en de echte wereld te zien …

De wereld van een “Downer”

De wereld buiten de leugens, drugs en dictatuur van de Joy wacht jou op, maar niet iedereen loopt hier vrolijk over wanneer jij als verrader word aanzien.

Onderdrukte herinneringen drijven boven in flashbacks, die ook de reden is te stoppen met zijn Joy pillen en zij die geloven in Joy, zijn willen je niet anders zien.

Gameplay:

Zoals gezegd voelt We Happy Few wel wat aan als Bioshock, wat normaal is ook gezien ze ergens van dezelfde makers afkomstig is met name Compulsion games.

In de buitenwereld is het belangrijk (zoals in meeste games tegenwoordig) jou omgeving te verkennen, verzamelen en bouwen … gaande van middelen tot wapens of zelfs kleren.

Doorzoek werkelijk elke vuilnisbak, bureau, kast, raap bloemen op .. jou wereld is de redding.

De moeilijkheid ligt niet alleen in de spelwereld, ook in het overleven werd een extra factor aangebracht.

Waar meesten afhankelijk zijn van Health, zit hier ook soort van real time tijd in verwerkt waarin je rekening dient te houden met dorst, slaap , honger en je Joy gebruik.

Een tamagotchi gevoel zeg maar.

Ze maken We Happy Few er alvast niet gemakkelijker op.

Het leeg roven van huizen in de grote wereld zorgt alvast voor dat je te allen tijde je kan bewapenen en hier en daar rust vind en je honger kan stillen met rotte producten ..



Net zoals in de meeste games heb je een draaglimiet die je kan leeg maken door items te droppen of in een kluis te plaatsen wanneer je deze vind in de safe zones.

Het vechten daar en tegen is wat minder,

Verwacht je niet aan een hard core vecht systeem met veel geschiet .. Arthur is namelijk klungelig en een watje die liever iemand geen pijn doet en amper kan vechten.


Met je vuisten of slagwapens zijn dit je enigste opties, is is er soms wel eens een stroomstoot wapen aanwezig ook.

Hier loopt ook je stamina snel leeg dus denk na voor je slaat !

Echt duidelijk lig de focus op tactische strategie als je bv de meeste gevechten kan vermijden door een fles te gooien of steen in de foute richting, waardoor ze ook gaan kijken wat het was.

We happy few is begonnen als een survival game, maar tijdens de early acces was al snel duidelijk dat de fans een verhaal willen.

Compulsion games heeft dan ook geluisterd naar de feedback en niet 1, maar 3 lijnen ingebracht die het verhaal drijven.

Conclusie:

Deels genereert en deels hand made voelt We happy Few aan, met een sterk , straf verhaal die je in 30 uur weet uit te spelen.

Arthurs Trauma en verloren herinneringen zijn zo fascinerend dat je echt wil weten wat er toen destijds gebeurd was.

Que fight engine is het een gemende gevoelens situatie ..  je bent een slappe persoon die als een “wimp” moet overleven , terwijl zijn britse humor scherper zijn dan zijn vuisten.

We Happy Few is nu verkrijgbaar voor PC, Playstation 4 en Xbox One.

 

Score:

7,5/10

Previous Article
Next Article
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Geverifieerd door MonsterInsights