Tweede Dev. Diary voor Platformines
Cedric & Ludovic , de makers van Platformance , hebben beslist hun Engine nog eens te gebruiken voor de ontwikkeling van Platformines.
Feedback van de fans was ontzettend belangrijk en daarom besloot het duo om nieuwe wapens te ontwerpen en de gameplay nog leuker te maken.
Platformines heeft de komische “flying eyes” geïntegreerd die botsen op de wereldblokken. Volgens het ontwikkelingsteam laat deze feature het gebruik toe van 2 skills:
“Spelers moeten de obstakels ontwijken, maar moeten tegelijkertijd ook kijken om ze te vernietigen”.
Een eerste schets van de monsters/vijanden wordt nog steeds na meerdere versies gebruikt, zelfs na de alfafase!
Ludovic wist het volgende te vertellen over het creëren van de wapens:
“Om die monsters neer te kunnen knallen, hadden we onze held uitgerust met een vuurwapen.
Eerst was het een eenvoudig wapen met 6 kogels in, inclusief laad- en herlaadtijden en een gedetailleerde kogelsnelheid. We konden reeds spelen met de parameters om willekeurige wapenattributen in de game te voorzien.”
Het ontwikkelproces werd verder uitgebreid toen Magiko Gaming een vijand bedacht met dezelfde eigenschappen als de held die kan lopen over de grond, van richting veranderen, meerdere keren springen en wapens gebruiken!
Cedric:
“Het was een van de moeilijkste uitdagingen, aangezien vijanden zich realistisch in de omgeving moeten kunnen voortbewegen. We ontwikkelden uiteindelijk een manier om paden te genereren om over te wandelen. Een eerste prototype stelde ons gerust: het genereren en laden duurde niet lang en vijanden konden vrij bewegen!”
Dit succes leidde tot een nieuwe stap: het ontwikkelen van de wapens! Eerst dachten Cedric en Ludovic aan:
- Klassieke shotguns (short range, 6 kogels)
- SMG (25 kogels)
- Granaten die de omgeving kunnen verwoesten (“Dit idee moest geschrapt worden”)
“Na de annulering van de granaten kregen we een ander idee, zoals trage maar effectieve schoten lossen met een bazooka!
Het schiet munitie af dat een enorme ontploffing veroorzaakt wanneer het iets raakt. Om de ontploffing in bedwang te houden (dat meerdere vijanden tegelijkertijd kan raken), hebben we ze ook gevaarlijk gemaakt voor de speler => als je geraakt wordt, zal je jezelf pijn doen.”
Het volgende waar de ontwikkelaars van Platformines hard aan hebben gewerkt, is customisation:
“We besloten volledige character customisation in de game te verwerken: er kan uit duizenden hoofden, neuzen, monden, shirts en broeken gekozen worden! Op die manier kunnen we oneindig veel verschillende personages creëren.”
Cedric voegt eraan toe dat customisation eerst enkel voor mannelijke personages was (ook al zat er een vrouwelijk model in de game).
Na een eerste bèta wilden spelers ook vrouwelijke personages kunnen aanpassen, waarna de ontwikkelaars het aan hun takenlijstje toevoegden.
Concluderend:
“Het aanpassen van vrouwelijke en mannelijke personages laat spelers toe vrij te kiezen tussen beide geslachten om de held mee uit te hangen. Gamers kunnen tevens een pruik van een prinses stelen en die als mannelijke held gebruiken!”
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.