Review : Gravity Rush
Voor onze eerste PS Vita review, viel de eer al direct voor Gravity Rush,
Het was pas na het event toen we onze handen voor het eerst op een Vita konden leggen dat we echt de kracht van deze next gen portable console konden ervaren.
Gravity Rush vertelt het verhaal over een meisje die ontwaakt in een vreemde, zwevende stad, niet weten wat haar naam is, waar haar afkomst ligt en als enigste gezelschap een kat heeft die ze doopt tot Dusty, die verbazend ook haar krachten geeft en er ook best wat vreemd uitziet alsof zijn huid doorschijnend is en de kosmos weergeeft.
Onze naamloze meid gaat dan op verkenning en ontdekt al direct wat haar krachten zijn wanneer ze een vader en zoon r
ed , maar tervegeefs niet in slaag ook hun huis te redden.
B
eetje bij beetje vallen sommige puzzelstukken in elkaar en ontmoet ze alsmaar meer mensen die in het stad wonen, en een politie, die besluit haar Kat te noemen.
Deze goedaardige politie/detective kruist al gauw paar keer haar pad en vriendschap word geboren, zeker wanneer Kat besluist hem te helpen in een klus tegen de welbekende krimineel Alias.
En zo start onze avondtuur.
Gravity Rush word al snel een echte superhelden game van een meid met krachten die weet de zwaartekracht te bedienen.
Zoals we al zeiden verkent Kat de stad die de naam Hekseville draagt.
Dit kan via de snelle manier door even zwaartekracht te manipuleren en jezelf door de lucht te laten zoeven, of door gewoon wandeling in stad te maken.
Hekseville kent ook wat problemen, locale mensen die je kan aanspreken geven je een missie, zeg maar een Quest, waardoor je niet alleen meer over het verhaal te weten komt, maar ook krachten bij kan verwerven.
Delen van de stad zijn verdwenen en het behoord dan ook tot jou lot om deze op te sporen en terug te vinden, de misterie achter de Gravity Storm die onder de stad woed te ontrafelen.
Alsof dat nog niet voldoende is word de stad regelmatig aangevallen door vreemde wezens, genaamd de Nevi, met als zwake punt een glazen ook die je kan breken.
Grafics
game ziet er adembenemend uit, een aangename Cartoonstijl die toch niet te geforceerd 2D overkomt, en vlot met je meebeweegd, al is het soms wel even zoeken naar de correcte camerastandpunt wanneer van van de ene kant naar de andere kant vliegt tijdens een zwaartekracht sessie, tussendoor krijg je dan ook tussenfilmpjes in een heel originele stripverhaalvorm.
De Besturing
de game bedient zich ook heel naturel, rechtertrigger laat je de zwaartekracht manipuleren zodat je met de analoge stick kiest naar waar je wil vliegen , terwijl de linker trigger ervoor zorgt dat je deze terug af zet, en mogelijk naar beneden kan storten als je locatie niet goed gekozen is, of als je gravity bar leeg loopt.
Verder werd ook de hardware goed integreerd zoals de tilt functie om eens goed rond te kijken door met je Vita te kantelen of met de analoge sticks te bewegen, of eens swipen over je scherm om een vijand te ontwijken
Met de 0-button kan je dan weer een zwaartekrachtveld genereren en alles in je buurt meenemen en zelfs gooien naar bv een Nevin verdere buttons zijn de alom gekende spring en sla knop.
Kat kan ook Gravity Sliden en dit is een van de weinige momenten in de game dat de touchscreen en tiltsensor verplicht zijn om te gebruiken door met je duimen beide onderhoeken van het scherm aan te raken,
Kat gaat dan sliden, soort van hoverboardachtige manier van bewegen, zonder bord dan wel.
Gravity Rush is zeker een aangename titel , voor beide Manga fans als comic book fans en geeft je zeker waar voor je geld en daarom krijgt deze game een 92% met een extra 5% omdat we Kat zo Ubercute vinden !
Gravity Rush vind je terug in de winkel en op PSN
Gravity Rush : 97%
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.