Coca-Cola en RIV4L College League slaan handen in elkaar
Coca-Cola Services nv BeLux slaat de handen in elkaar met RIV4L College League, de nieuwste esportcompetitie in België. Zo wordt het merk sponsor van het initiatief waarbij tien Belgische hogescholen en universiteiten het tegen elkaar opnemen in de populairste games van het moment. Het is in België de eerste keer dat Coca-Cola zich op esports stort, om zo volop de opmars van het fenomeen te ondersteunen.
Belgische universiteiten en hogescholen mogen op Coca-Cola rekenen wanneer ze tegen elkaar strijden in ‘FIFA 19’, League of Legends’ en ‘Hearthstone’. Het merk zal er de komende twee seizoenen voor zorgen dat de student-sporters op een goede manier omkaderd en beloond worden voor hun inspanningen, zodat ze steeds beter kunnen worden.
Klaas Sonck, Assets & Experiential Manager bij Coca-Cola Services Belgium: “We willen met Coca-Cola aanwezig zijn op relevante momenten in het leven van onze doelgroep, tieners en jongvolwassenen, en esports maakt daar absoluut deel van uit. De organisatie van competities als RIV4L College League is zeer professioneel en dus vonden wij de tijd rijp om ons merk daaraan te linken.
De organisatoren van de RIV4L College League zijn alvast dolblij met de steun van een grote naam als Coca-Cola, die aantoont dat esports steeds meer iets voor het grote publiek wordt.
Davy Sysmans, organisator bij RIV4L College League: “De RIV4L College League geeft studenten de kans om in een professionele omkadering kennis te maken met de snel opkomende esports-industrie. Esports promoot onder andere leiderschap, creativiteit, snel denkvermogen, werken in teamverband en overstijgt dus het cliché dat het ‘maar games zijn’. We zijn zeer blij dat Coca-Cola deze visie deelt en ons zal ondersteunen.”
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.