EA SPORTS en FIFA verlengen licentieovereenkomst tot en met 2022
Er waren geruchten dat hierover nog geen zekerheid uitgebracht was maar het is nu officieel want EA SPORTS, onderdeel van Electronic Arts Inc. en de FIFA (Fédération Internationale de Football Association) hebben eindelijk bekendgemaakt dat hun huidige licentieovereenkomst verlengd is tot
31 DECEMBER 2022
De overeenkomsten zijn standaard behouden en simpel:
- EA SPORTS behoudt de exclusieve rechten voor de uitgave van actie-en managementgames met het FIFA-merk
- EA SPORTS heeft de exclusieve rechten op de uitgave van de officiële FIFA WORLD CUP-game
- EA SPORTS behoudt de status, als bedrijf, van Presenting Partner van de FIFA Interactive World Cup
Andrew Wilson, Uitvoerend vicepresident en hoofd van EA SPORTS is werkelijk opgetogen en noemt dit een geweldig vooruitzicht voor de toekomst in de sport(gaming)wereld:
“In 1993 bracht EA SPORTS de eerste FIFA-voetbalgame uit. Twintig jaar later is onze partnership met FIFA nog steeds heel sterk. Onze franchise heeft de standaard gezet voor kwaliteit en innovatie in het sportgame-genre en we verheugen ons op nog vele jaren waarin we onze klanten uit de hele wereld kunnen verblijden met games die de prestigieuze FIFA-naam met eer dragen.”
Hiernaast liet ook Jérôme Valcke, secretaris-generaal van de FIFA blijken dat ze er opgetogen mee zijn dat EA SPORTS hen boven allen verkozen heeft om verder mee samen te werken:
“De relatie met EA SPORTS is van wezenlijk belang voor FIFA. De FIFA-games vormen een belangrijk deel van de wereldwijde communicatie van het FIFA-merk en de waarden die het merk vertegenwoordigt. De kracht van onze partnership met EA komt bijvoorbeeld tot uiting in de FIFA Interactive World Cup, waarin dit jaar maar liefst 2,5 miljoen voetbalfans hebben meegespeeld.”
De FIFA-franchise van EA SPORTS is wereldwijd de meest bekroonde sportgame-franchise. Elke week wordt een recordaantal van 65 miljoen wedstrijden gespeeld door een trouwe fanschare.