Gamescom 2015: Hands On – Starfox Zero
Emergency , Emergency ..
Ik herinner me nog de eerste woorden , de enigste woorden uit me Super Nintendo exemplaar van “Starwing” die voor de eerste keer een (toen voor zijn tijd) super FX promootte als revolutionaire vooruitgang.
Nintendo had toen een primeur op technologisch en grafisch vlak te pakken die een diepe indruk bij me naliet.
In een kleine winkel vond ik de exemplaar voor amper nu gerekend 10 euro tussen enkele B-titels van games.
De Verkoper zal wel niet verwacht hebben wat voor een parel deze game was, als zelfs Nintendo al deze wist ten promoten in een cult 90’s Trailer.
1993 om exact te zijn :
4 jaar later herhaalde Nintendo zijn succes met Lylat Wars die in USA en Japan beter bekend stond als Starfox 64.
Opnieuw een revolutionaire stap met de introductie van de Rumble Pack.
De G-shocks stroomden letterlijk door je handen en Nintendo bracht als eerste de Force Feedback naar de console.
Het werd lang stil na deze epische games die hier ten huize werden grijs gespeeld.
Tot tijdens de E3 Nintendo de aankondiging bracht van een gloednieuwe Starfox in 2014 tijdens een Treehouse aankondiging.
Een jaar wachten ging voorbij tot de eerste trailer eindelijk werd losgelaten tijdens de E3 van afgelopen jaar.
Een trailer en een aankondiging trailer deden ons weer kwijlen van verlangen naar een epische franchise met Fox, Pepe , Toad & Falcon.
Gamescom 2015 was dan ook de grote Nintendo reden voor mijzelf om Starfox Zero te testen vol enthousiasme.
Over de verhaallijn is nog niet veel bekend omdat Miyamoto bevestigde dat in plaats van 1 volle verhaallijn , gekozen zou worden voor Periodieke episodes zoals geïnspireerd door Tell Tales’s Walking dead en de cult uit de jaren 60’s : Thunderbirds.
De hoofdverhalen zouden functioneren als een soort van Prime Time, belangrijke verhalen.
Met daarnaast natuurlijk tal aan zij-missie’s die meer experimentele gameplay mechanisme zou bevatten waar eerder al over werd gehint met vermelding van Project Guard en Project Giant Robot als een Late Night programmering.
Gameplay:
Klassieke Starfox Gameplay flight simulator met de nodige achtervolgings scenes en knallen zoals we deze kennen is volledig terug met frequente free roam mapping.
Nieuw is dat je de Arwing kan transformeren in een wandelende tank om zo grondgevechten aan te gaan, waar ook scenes aanwezig zijn om te voet door de map te rennen.
Starfox is gewoon Starwing zoals we deze kennen en ook al was er nog niet veel van speelbaar , toch kunnen we je garanderen dat de nodige nostalgie naar boven kwam.
We zeiden het daarnet al dat Nintendo met elke Starfox op console al iets revolutionair wist te brengen.
Deze keer kozen de makers om de realiteit qua gevoel heel sterk te brengen dankzij een cockpit view op de Wii-U pad en gebruik te maken van de Gyroscoop die intern aanwezig is.
Keuze is dan aan jou als je de actie op je TV volgt of op je pad, en als je navigeert via controle of console.
Grafisch :
Qua Grafisch word er gewisseld tussen High end grafics en cinema cutscenes om jou dieper in het verhaal te trekken.
Toen de Miyamoto meedeelde dat Starfox nog voor de nieuwe Zelda zou verschijnen, wisten we al dat ze pas dit zouden meedelen als ze zeker waren dat de game als pareltje volledig af zou zijn.
Voor een volledige review is het nog even wachten op de volledige release die verwacht word in 4de kwartaal van 2015 of laten we hopen als zoethouder op een Demo.
Maar wij kunnen al bevestigen dat tijdens het ervaren van Starfox Zero … “We Did a Barrel roll” !
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.