Kruip in de dromen van LUIGI in MARIO & LUIGI: DREAM TEAM BROS
Al jaren hebben Mario & Luigi het leven van vele jeugdige spelers veranderd. Voor de gebroeders wordt het stilaan routine alsof ze hun vijanden in hun slaap kunnen verslaan.
Ze worden dan ook met hun neus op de feiten gedrukt met de nieuwe creatie van Nintendo, beschikbaar vanaf 12 JULI voor de Nintendo 3DS-systemen,
MARIO & LUIGI: DREAM TEAM BROS.
Letterlijk zal men de theorie kunnen toepassen want het verhaal speelt zich namelijk af op een eiland aan de rand van Mushroom Kindgom en in de dieptes van Luigi’s dromen!
Princess Peach, samen met Mario & Luigi, en haar personeel vertrekken naar het mysterieuze Sluimereiland op uitnodiging van de eigenaar van het eiland, Dr Snoozemore.
Na een warm onthaal ontbreekt elk spoor van Dr Snoozemore maar is, tot ieders verbazing, ook Princess Peach ontvoerd naar een droomwereld door een nieuwe vijand in de serie, De Spookachtige Vleermuiskoning – ANTASMA
Hoe red je nu iemand in een droomwereld? Makkelijk zal het niet zijn maar toch hebben de gebroeders er iets op gevonden. Mario zal de droomwereld binnengaan via de dromen van de slapende Luigi, wiens hersensignalen op dezelfde golfhoogte blijken te zitten als die van de bewoners van Sluimereiland. De gebroeders moeten dan, wisselend tussen Luigi’s droomwereld en de werkelijkheid,
- Puzzels oplossen
- Vijanden verslaan
- Luigi’s dromen manipuleren om te vorderen in het spel.
Een belangrijk kenmerk in dit spel is de relatie tussen de droomwereld en de werkelijkheid, zo kan Mario de krachten van de Droom-Luigi gebruiken aan de hand van de speler, die de slapende Luigi op het touchscreen kan aanraken, en de droomwereld kan beïnvloeden. Voor deze zogenaamde Luigillusies kan de speler op het onderste scherm van het systeem bijvoorbeeld aan Luigi’s snor trekken of aan zijn neus kriebelen, waardoor de omgeving in de droomwereld verandert.
Spelers kunnen ervaringspunten verdienen door gevechten te winnen die aan de hand van de Droom Luigi zijn krachten kan gemanipuleerd worden. Mario kan hierbij een heel leger van Luigi’s gebruiken voor formidabele Luigi-aanvallen.
Deze punten kan men dan gebruiken om verschillende eigenschappen aan te kopen
- Gezondheidspunten
- Krachten
- Eigenschappen van de personages versterken
Voor bepaalde zaken heeft men dan weer DUO PUNTEN – vereist voor het uitvoeren van speciale aanvallen – en SNORREN – waarmee de kans toeneemt dat Mario of Luigi tijdens een gevecht een extra harde klap uitdeelt – nodig.
Het wordt weer een spannend avontuur waar je jezelf ‘slapend’ doorheen kan werken!