Review : Child Of Light
Iedereen kent sprookjes als Assepoester, Roodkapje en Sneeuwwitje.
Makers Ubisoft willen daar een aan bijvoegen, een 2D speelbare prentenboek, eentje om te herinneren.
Child of light is daar de gelukkige van geworden.
De makers Ubisoft brengt daar bij een fantastische, schitterende en boven wonderlijke fantasie wereld tot hoogste top affiche naar boven.
Geen wachten aan, en ga mee met de kleine prinses Aurora op zoektocht door haar Active Time Battle-systeem uit Final Fantasy.
De typische rpg-gameplay en de aanwezige puzzels doen de innemende productie recht aan, al had het allemaal iets meer diepgang mogen hebben.
Verhaal :
Prinses Aurora en haar vader, Zijn zo wat 2 handen op een buik. Maar alles veranderd wanneer Aurora in haar slaap in het sprookjesland Lemuria terechtkomt, maar snel wil ze ook al terug bij haar vader zijn. Helaas voor Aurora gaat dit allemaal niet zo simpel.
Om terug te komen bij haar lieftallige vader moet zij de zon, de maan en de sterren terughalen uit de handen van de duistere Queen of the Night.
In haar zoektocht komt ze verschillende gemene wezens tegen die haar proberen tegen te houden, maar gelukkig komt ze ook meerdere goede sprookjesachtige Figuren tegen die haar hulp nodig hebben.
Gameplay:
Aurora wordt ook bijgestaan door de vuurvlieg Igniculus.
Je kan hem vergelijken met Tails uit de oude Sonic reeks, maar dan wel iets nuttiger.
Hij dient niet alleen om door muren te komen waar je met Aurora onmogelijk zal kunnen komen maar ook, heeft hij zijn functie bij het oplossen van puzzels en is hij in staat om speciale schatkisten te openen.
Bovendien vervult Igniculus ook een belangrijke rol tijdens de gevechten.
Oh ja, je zal als Aurora ook geregeld je mannetje moeten staan tegenover verschillende gemene wezens die jou kost wat kost de doorgang zal saboteren.
Deze krachtmetingen worden beslecht in een time battle-systeem met een tijdsmeter die bepaalt wie wanneer aan de beurt is om aan te vallen.
Igniculus kan glimmende planten aanraken om zowel zichzelf als je personage te healen, maar hij kan ook een vijand blootstellen aan licht, waar door deze ernstig vertraagd wordt. Hoewel je de game in co-op kunt spelen, ben je als speler ook in staat om Aurora en Igniculus met één controller te besturen.
Dit werkt verrassend eenvoudig en simpel.
Graphics :
Hoewel Child of Light omwille van het kleinere budget heeft moeten proeven zijn de grafisch van de game toch om wow tegen te zegen en kan je in de vele details toch het werk van een grote studio zien.
De game is ontwikkeld met het UbiArt Framework, dezelfde engine als Rayman Origins en Legends.
Alles ziet er naar uit alsof het direct van het tekenpapier naar de game is gezet, Het wapperende haar van hoofdpersonage Aurora, is tot in de puntjes in hoge definitie, net als iedere boom, iedere vijand en uiteraard haar kompanen.
De mix van verschillende culturen in de tekenstijl, zowel Japanse als westerse, doen de game bovendien origineel ogen, zeker in combinatie met de poëtisch verhalende stijl uit sprookjes.
Sound:
De sound design is indrukwekkend in Child of Light.
De grafische kunst wordt een ervaring aan de soundtrack.
Je kan dit spel de hele dag achterlaten op het titel scherm alleen maar om naar die begin song te luisteren.
De hoofdmelodie speelt ook een rol in het verhaal.
Child of Light soundtrack’s zijn gecomponeerd door Canadese kunstenaar Coeur de Pirate in een samenwerking tussen Ubisoft en le Cirque du Soleil Media.
Muziek is een van de belangrijkste manieren om emotie te communiceren aan de spelers,
zegt Patrick Plourde, creative director, Ubisoft.
Dit is dan alvast gelukt moet ik zegen, toch zeker voor een sprookjes verhaal/game!
Difficulty:
Child of Light in een sidescrolling platform role-playing game met een time battle-system. Namelijk als je denkt dat dit maar een downloadbare game is dat je binnen de 4 uur uit speelt, zeker niet want als je dit denkt ben je namelijk totaal verkeerd.
De Bedoeling van deze game was eigenlijk dat het totaal niet geschikt is voor een casueel gamer.
Enkel normaal en hard zijn selecteer baar als moeilijkheidsgraad. Jammer voor sommigen, maar niet onbegrijpelijk.
Als je denkt van het hoofdpad te volgen zou je soms twijfelen want door de game heen kom je zo wat telkens meerde bijziende paden tegen, soms frustrerend voor de collectibles.
Wat de makers ook Wilden doen: een bijzonder sterke game uitbrengen die je door de game heen meesleept, niet te gemakkelijk is voor de spellers en dat je hem niet binnen de kortste keren kan uitspelen, EENTJE OM TE ONTHOUDEN!
Conclusie
Child of Light ziet er gewoon Fantastisch uit dankzij de Ubisofts UbiArt Framework.
De ware kracht van dit spel ligt dan ook in de ontdekking van Lemuria en de vele dialogen die Aurora met haar kompanen en de wezens van deze wonderbaarlijke wereld voert.
Gedurende minstens acht uur word je van het ene mysterie in het andere gegooid en Hoe dan ook ben je en blijft de hoofd personage Aurora.
De weg van onschuld naar zelfstandigheid is altijd een veelbesproken thema in genre en media geweest, maar zelden is het zo mooi gebracht als in deze game.
Child of Light is kort samen gesteld een topper, ook zeker voor de kostprijs is het zeker al de moeite waard voor deze game.
Daarvoor geven wij Child Of Light een welverdiende
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.