Review: Outland (XBLA)

Een game zo uitdagend,en visueel een pareltje, dat kan enkel maar in een Game als Outland.

Outland is een leuke uitdagende game die je de nodige afwisseling geeft : Puzzels, hindernissen ,Boss fights , gepaard met een lekkere mythologische gevoel van Licht versus Duister.

Yours Truley was dus sterk onder de indruk van de game,

Je begint als een gewone wapen-loze personage die gedurende de game attributen , zeg maar skills verdient naar mate je soort van tempels op je pad tegenkomt,

Zo leer je al snel je staf te gebruiken, powerslide , energiebeam, schakelen tussen licht en duister wat heel belangrijk is ! en andere skills

Centraal staat het licht (blauw) en het duister (rood)
rood beschermt je tegen rood , en blauw tegen blauw, aanpassen aan de kleur van je tegenstander of obstakel is dus de boodschap als je een safe passage wenst.ook in puzzelvorm zijn deze kleurcombinaties terug te vinden, muren in rood die je enkel kan neerhalen door in blauw te veranderen, liften die je in de juste kleur moet switchen zodat deze actief worden..

De game loopt over van de sensatie en spanning

We vermelden daarnet het “mythologische gevoel” , In outland doorkruis je een jungle vol oud Griekse ruïnes, standbeelden en symbolen, de sfeer met licht en duister (blauw en rood) en hier en daar wat gouden symbolen versterken het sfeergevoel in de game,Personage is opgebouwd als een silhouet, net als je tegenstanders wat ons dan weer doet denken aan Limbo…maar daar houdt de vergelijken dan ook mee op.

Naargelang je een skill verdien heb je de mogelijkheid door middel van portals om te reizen tussen verschillende werelden (levels) om eerder obstakels of alternatieve routes te betreden die tot voor heen niet toegankelijk waren, zoals bv jump platforms.

ook is het belangrijk je parcour te volgen om zo bv je sleutel tot de boss poort te bemachtigen, wie even zijn weg kwijt is kan via de “back” toets zijn volgende bestemming nachecken.

Terwijl sommige delen een walk in the park zijn, mag je dan op zich verwachten aan een fikse uitdaging of een harde boss fight,leuk detail, wanneer je health beneden  4 hartjes drops kun je in Boss fights voorwerpen vernietigen,kruipende spinnen, draken hoofden, counter aanvallen die je blokt en vernietigd, leveren je allemaal health op tot je een maximum aan  4 health hearts bezit

Doorheen de game vind je urnes, gevult met lekkere goodies zoals munten en health hartjes, deze health hartjes kun je bij geval van een volle healtbar (of niet) stuk smashen en de centjes opeisen.
deze coins zijn in de game nuttig om in (verborgen) ruimtes de goden een offer te brengen om een boost te ontvangen, magic of health.

Save game systeem werkt ook op een uiterst prachtige manier, wie het game afsluit en later hervat start niet van in begin van de game, maar doodleuk aan de laatste Savepoint waar hij gestopt was, bij boss fights zelfs  aan de poort van de Boss

De makers achter de game , Housemarque  waren eerder al bekend vagames als ” Dead Nation” & “Super Stardust HD” en brengt dus met “Outland” opnieuw als het ware een pareltje naar Xbox Live & Playstation Network

Conclusie :

Outland is een keeper met een hoge factor aan uitdaging en wie fan is van myhology zal hier zeker aan zijn trekken komen,
een echte aanraden en krijgt van ons een hoge wardering van 97%

Minpunten aan de game waren niet echt te vinden,en laten we eerlijk zijn, we kunnen er geen bedenken ook

One thought on “Review: Outland (XBLA)

  • darklord
    27/09/2011 at 21:41

    [kaltura-widget entryid=”1_abmh40t0″ size=”comments” /]

Comments are closed.

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Geverifieerd door MonsterInsights