Review : Rainbow Six : Extraction
Is het werkelijk al 7 jaar geleden sinds Rainbow Six : Siege ?
Even opzoeken en bleek dat de vorige Rainbow Six al van 2015 dateert.
Ongelooflijke reality check als je beseft hoe lang het al geleden is.
In Extraction gooien de maker het op een andere thema deze keer.
Het buitenaardse en hoe de mensheid voor zichzelf weet op te komen.
Het gevaar loer dus niet meer op eigen bodem, maar ver van buitenaf.
Fans hun mening liepen her en der online wat uiteenlopend over een verfrissend systeem.
Rainbow Six staat uiterst bekend om zijn realisme, en net nu er sprake is van Aliens, zou dit bij bepaalde fans niet sieren aan de game.
Gameplay:
Rainbow Six : Extraction is verdeeld over 12 levels op 4 delen, dus eigenlijk 3 levels per deel.
Je gaat het gevecht aan met de Archean op elk level met telkens een eigen objectief.
Voelt beetje parkoers aan waar je na voltooien van de ene level, vervolgens aan de slag gaat op de volgende.
Geen zorgen als het je teveel word, net als in elke militaire undercover strijd kan je jou laten eruit halen door een extraction team.
Zij brengen je terug naar het hoofdkwartier na elke voltooien of wanneer je even het te warm krijgt.
Wanneer je niet in slaagt naar je HQ terug te komen, word je operator vermist gemeld en start er vervolgens een nieuwe missie.
Repetitief klinkend dus.
Om de eentonigheid tegen te gaan zijn de opdrachten telkens variërend.
Alles voelt wat vertrouwelijk aan gezien Extraction eigenlijk voor groot deel voort komt uit het online systeem van Siege.
Ubisoft nam een bestaande systeem en wist deze te fine tweaken, aan te passen en verfijnen waardoor Extration een grote voordeel levert dat de besturing niet chaotisch aan voelt.
Ook werd gekozen om aantal bekende gezichten toe te voegen zoals Doc , Virgil , Tachanka uit eerdere game.
Elke personage met zijn eigen skills.
Verhaal gebrekkig?
Klein punt is natuurlijk dat het bijhorende verhaal niet duidelijk aanvoelt of iets ontbreekt eraan.
Je maakt deel uit van REACT, een speciale eenheid die is opgericht om de nieuwe dreiging het hoofd te bieden.
Aangezien de Chimera-parasiet weer is opgedoken, moet je alles riskeren tegen de grootste gevaren van de insluitingszone – de Archæans.
Ook al word er best moeite gedaan de fun te laten duren, na een sessie van 2 tal uur is het toch wel even welletjes geweest.
Je kan natuurlijk ook zwaar investeren in XP verzamelen en nieuwe operators verdienen, gear, levels tot je elke operator tot een maximum van leven 10 hebt gekregen… maar wat kan je nadien doen als je de grens bereikt ?
Conclusie:
Gemende gevoel heerst bij spelen van Rainbox Six : Extraction.
Na 7 jaar is het een must nog eens een vervolg titel mee te maken die het over een andere boeg weet te gooien.
Dat Extraction voort komt grotendeels uit het online gedeelte van Siege valt op, maar verder dan dit voelt Extration meer aan als een uitgebreide, uitgewerkte DLC mode van Siege.
Qua Gameplay natuurlijk zit Extraction gemeen goed in elkaar en voelt niet eens buggie aan.
Maar het voelt niet direct afgewerkt aan en vaak herhalend.
Goed om dode momenten te vullen en even vertier voor enkele uren.
Gelukkig is de volledige Game in multiplayer Co-Op bespeelbaar wat ook nodig is als je wil overleven.
Score :
6/10
Tom Clancy’s Rainbox Six : Siege is verkrijgbaar op Xbox Series X, S, One, Playstation 4, 5 , Stadia, Epic Game Store en Ubisoft Connect
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.