Review : Scribblenauts Unlimited
Het begin.
Alles begon bij ‘Scribblenauts’ ontwikkeld door 5TH CELL waar verschillende ontwikkelaars gedurende lange tijd hebben zitten werken, testen, … om het spel perfect te creëren en om iets geweldigs te maken.
5TH CELL is dan ook gaan samenwerken met ‘Warner Bros Interactive Entertainment’ die dan als uitgevers van Scribblenauts het spel op de markt brachten.
Sinds het onstaan van scribblenauts, in Europa op 09/10/2009 waar het op de Electronic Entertainment Expo voor het eerst geprensteerd werdt, heeft het spel al op veel positieve commentaar mogen rekenen.
Geheugensteuntje.
Scribblenauts was oorspronkelijk uitgebracht voor de Nintendo DS en het was de bedoeling om met het hoofdpersonage Maxwell ‘Starites’ (stervormige voorwerpen) te verzamelen.
De bedoeling was dus door een grote hoeveelheid aantal levels te spelen waar men allerhande voorwerpen kon ontbieden/oproepen door het voorwerp zoals bvb. “ladder”, “steen”,… op de touchscreen te schrijven.
Het spel had de mogelijkheid om homoniemen en homofonen te onderscheiden.
5TH CELL wou het toch wat specialer maken dus kwam men met Super Scribblenauts op 12/10/2012. De verhaallijn bleef hetzelfde maar deze keer kon men ook de bijvoeglijke naamwoorden gebruiken wat vroeger niet mogelijk was om het gewenste voorwerp te krijgen. Hierbij kon men dus een “Rode steen”, “Gele steen”,… ontbieden.
Nu was het nog niet perfect dus komt 5TH CELL nu met Scribblenauts Unlimited waar details zoals “Grote Rode steen” letterlijk ook dit voorwerp ontbied en niet alleen dat, nu wordt Scribblenauts Unlimited voor Nintendo 3DS, Nintendo 3DSXL en WII U uitgebracht.
Gameplay :
Zoals eerder vermeld is dus de bedoeling om Starites te verzamelen met Maxwell in talloze levels en dit met de hulp van voorwerpen die je kan ontbieden.
De levels zijn in 2 soorten ingedeeld, puzzel- en actiemodus waar men dus elk level in 3 keer moet spelen om zo op verschillende manieren en via verschillende mogelijkheden het spel spannend te maken.
Op het einde van elk level krijgt de speler als beloning ‘Ollars’ toegekend waarmee men visuele veranderingen kan kopen.
De hoeveelheid Ollars wordt berekent aan de hand van hoe men speelt en via 3 vormen van beoordeling.
Deze zijn:
- Pars= Men heeft een grens van hoeveel voorwerpen men kan oproepen. Hoe minder, hoe beter.
- Style= Het innovatief gebruik van voorwerpen (Welke, soort,…).
- Tijd= Hoe sneller de level uitgespeeld wordt hoe beter.
Het hier en nu!
Nu gaat 5TH CELL nog een stap verder en maakt met SCRIBBLENAUTS UNLIMITED het spel nog veel gevarieërder en nog interessanter dan de vorige versies.
In dit spel kan men voorwerpen aanpassen met kleurpatronen, onderdelen, soorten grotes,…. en heeft de speler de mogelijkheid om voorwerpen op te bergen in de rugzak van Maxwell.
Online spelen kan ook met andere spelers en hierbij zal men ook elkaars voorwerpen kunnen gebruiken of aanpassen door ze te delen. Daarnaast zul je hun voorwerpen ook kunnen gebruiken in jouw eigen avontuur die uit 40 levels bestaat en waar men een 50-tal starites en een 500-tal starites scherven moeten verzamelen welke Maxwell via starites vision zal kunnen opsporen.
Dankzij tips en hints gaat de speler ook nieuwere inspiratie kunnen opdoen aan voorwerpen en de manier van spelen.
Maxwell laat ons nu ook wat meer weten over zijn achtergrond. Zo komen we wat meer te weten over zijn ouders, zijn 41 broers en zussen en over zijn tweelingzus Lily.
Maxwell laat ons ook weten hoe hij aan zijn magische kladblok geraakt is die hij altijd gebruikt heeft.
Als speler gaat men dus een diepere kijk krijgen in Maxwells leven wat het avontuur toch interessanter maakt die de speler zelf moet opbouwen door zijn fantasie de vrije loop te geven.
Scribblenauts wordt weer een avontuurlijk spel dat niet alleen voor kinderen zal zijn maar voor jong en oud en voor de hele familie om samen te spelen en veel plezier te beleven.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.