Review: Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint
Waar precies lig iemands Breekpunt ?
Een antwoord die vaak voorkwam tijdens Tom Clancy’s Breakpoint in onze gedachten.
De mappen werelden van Ubisoft voelen beetje qua structuur zelfde aan , met enkel een verhaal die verschilt in elke game.
Een grote wereld, map zeg maar met punten die je dien te bezoeken ter voltooien van de vele missies ’s.
Enkel om hier te merken waar jou punt ligt van zwichten in een strijd van vele acties.
Het vervolg op Wildlands wist ook gemengde reacties los te maken bij het publiek, Fans en Haters.
Verhaal:
Als Elite soldaat neem je het op tegen je voormalige Teamgenoot die besloot Rogue te gaan.
Op het Eiland Auroa waar alle slimste mensen van de aarde samen wonen in een Utopia die voor loopt op zijn tijd, word plots alle communicatie verbroken.
Jij gaat op onderzoek wat er gebeurd is met Jace Skell (C.E.O. van Skell Technology ) en zijn creatie.
Blijkt dat Auroa is overgenomen door jou voormalige Team genoot Cole D. Walker en zijn team.
Gameplay:
Jou eerste taak na een helse aankomst is om eerst contact te leggen met een groep rebellen in de bergen.
Vanaf het centrale punt hier, ga je verschillende missies aan in een story line based richting
De vrijheid van Ubisoft Games geven je altijd de keuze als je het verhaal wil afwerken per missie, of gewoon even een pauze wil nemen en op verkenning gaan, Loot ophalen en vijanden neerhalen.
Door de grote van het eiland en de bekende Ubisoft Tom Clancy gameplay systeem van wapens en missies verzamelen en in je skills te groeien, krijg je dus een uitgebreide wereld vol spannende en ook dode spots in de map.
De Grote zorg dan ook voor dat je best via de lucht je verplaatst via een helikopter.
Wil je liever via de grond, dan zal je merken dat de kronkelwegen je teveel tijd doen verliezen.
Multiplayer:
Grote gemis in Breakpoint tegenover Wildlands is het gemis van Bots die je als Team vergezellen en ondersteunen.
Vandaar dat het beste deel aan Teamplay gaat in samenwerking met je vrienden (of vreemden) zodat je er niet in je eentje tegenop dien te gaan.
Ga zeker geen zwaar bewaakte basis aan in je eentje, maar verken eerst via je drone;
Tact is hier opnieuw aangewezen.
Hatelijk Punten der verveling :
Microtransactions, we blijven deze als doorn in het oog zien na een aankoop van je game, en Breakpoint bulkt ervan.
We verdienen liever onze skills en wapens dan de Easy way out te kiezen.
En alsof dat nog niet erg genoeg is, voelt vaak de missies als herhaling aan.
- Locatie bezoeken
- Gebied vijandvrij maken
- Info verzamelen
- Objecten verzamelen
- Missie voltooien
- En repeat
Alleen ga je snel in vervelen, maar onder vrienden kan je tenminste nog plezier maken.
Conclusie :
Ook al zit Breakpoint net als zoveel titels met enkele Bugs, en herhalingen..
Toch weet Tom Clancy Breakpoint wel redelijk vlot te spelen in team verband en in je eentje.
Jezelf blijven verbeteren en in team verband je te amuseren in een spel vol tact is ook wat de samenhorigheid van mensen samen brengen.
Tom Clancy: Breakpoint is beschikbaar op PC, Xbox One & Playstation 4.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.