Sony Computer Entertainment Inc. Introduceert aan jou en iedereen DE PlayStation 4

     SONY COMPUTER ENTERTAINMENT INC. INTRODUCEERT DE PLAYSTATION®4 (PS4™)

De Playstation 4 zijn krachtige systeem, architectuur, maatschappelijke integratie en intelligente personalisatie, in combinatie met het Playstation Netwerk met Cloud Technologie, levert baanbrekende game-ervaringen en compleet nieuwe manieren om te spelen

De knapste koppen in de videogame industrie komen samen in New York als onderdeel van het introduceren van de Playstation 4 van Sony Computer Entertainment. Hierbij laten ze ons een glimp opvangen van de game ervaring die de Playstation 4 zo speciaal maakt. De PS4 heeft zo zijn speciale specificaties die van belang zullen zijn voor de volgende generatie van gaming platformen zoals:

  • Een ongekende macht
  • Een diepe sociale vaardigheden
  • Directe toegankelijkheid

PlaystationOp de Playstation Meeting 2013 introduceert Sony computer Entertainment ons de nieuwe gaming platform, De PLAYSTATION 4, samen met de meest creatieve en helderste geesten in de videogaming industrie. Dankzij de mogelijkheden die de PS4 aanbied kunnen game ontwikkelaars hun verbeelding loslaten op de gamingwereld en er zo voor zorgen dat gamers een volledige nieuwe en geweldige game ervaring kunnen opdoen die nog nooit voor mogelijk gehouden werdt. Het publiek die aanwezig was in het Hammerstein Ballroom te New York en de miljoenen fans die live meevolgden konden ook een glimp opvangen van enkele van de games die uiteindelijk bepalen hoe de PS4 gaming ervaring is.

De President & Group CEO van Sony Computer Entertainment, Andrew House, heeft officieel de PS4 aangekondigd en heeft ook de bredere visie voor Playstation gepresenteerd die evolueert van een console in de woonkamer naar de beste plek om te spelen waar gamers zich maar kunnen inbeelden. Hij liet ons weten dat de Visie van Playstation voor de toekomst gebaseerd en gecentreerd gaat op consumenten, geïnspireerde ontwikkelaars en wordt dus ook gekenmerkt door een niet aflatende inzet voor een fenomenale spel ervaring. In zijn eigen woorden zei House: “Vandaag onthullen wij het ontstaan van een groeiend ‘idee’ over de toekomst van het spel. Een idee met genoeg potentieel om de onverzadigbare eetlust van onze creatieve gemeenschap van ontwikkelaars en gamers te voldoen”.

Playstation 4De geprezen game ontwerper en industrie veteraan Mark Cerny komt dan op het podium om de PS4 gedetailleerder te bespreken. Hierbij laat hij zeker niet uit te vertellen over de krachtige systeemcomponenten dat de ontwikkelaars de mogelijkheid en ruimte zullen geven om volledig hun creatieve ideëen te botvieren en ook een meer meeslepende gaming ervaring te geven dat boven alle verwachtingen uitstijgt. Ook brengt hij ons op de hoogte van de 5 belangrijkste principes waar men bij de consumenten rekening mee moet houden dat alle games zal omringen:

  • Eenvoudig
  • Direct
  • Sociaal
  • Geïntegreerd
  • Gepersonaliseerd

Ze wouden er zeker van zijn dat niets, maar dan ook niets tussen de gaming platform en het plezier van gamen kwam. Ook wilden ze er zeker van zijn dat de architectuur van het systeem de mogelijkheid zou geven aan de spelers om zich vloeiend te kunnen aansluiten op een grotere wereld van ervaringen, en tot wat Playstation te bieden heeft (over de console, mobiele ruimtes, Playstation Netwerk,…). Zo hebben ze de PS4 kunnen creëeren, een platform ontwikkeld door spelontwikkelaars voor spelontwikkelaars.

Playstation 5Opgemerkt ontwikkelaar & CEO van Gaikai Inc., David Perry, wie vorige jaar Sony Computer Entertainment versterkte heeft ons ook de ambities aangekondigd voor het Playstation Netwerk en hoe de PS4 als hefboom zal werken voor Gaikai’s Cloud-technologie om zo een reeks van veranderingen teweeg te brengen in hoe de consument de games zal ontdekken, openen, delen en van genieten. Al is het met het PSN(Playstation Netwerk) dieper verbinden in het sociale netwerk of het uitzenden van een spel dat een gamer aan het spelen is in realiteit of geholpen worden op nieuwe manieren, de speel ervaring op de PS4 is gelinkt met sociale interactie. Ook willen ze een extraatje aanbrengen om de gamers niet nodeloos games te laten kopen die ze uiteindelijk maar niets vinden door een gratise trial voor verschillende games toe te voegen dus zoals hij het ons brengt: “Probeer het, deel het als je het leuk vind, betaal alleen voor games waar je voor valt!”

Playstation 2PS4 integreerd ook tweede scherm, inclusief voor de PS Vita, smarphones & tablets, om zo gamers eenderd waar ze zich bevinden hun favoriete game kunnen spelen. Het doel op lange termijn van SCE (Sony Computer Entertainment) is om praktisch gezien alle PS4 titels speelbaar te maken op de PS Vita door het gebruik van ‘Remote Play’ via Wi-Fi Netwerken. Hierbij merkt Perry dus op dat de PS Vita de ultieme metgezel is van de PS4 die de mogelijkheid zal geven om hun games van hun prachtige HDTV’s naar hun PS Vita’s prachtige 5-inch scherm te migreren.

De schijnwerpers werden ook bewogen in de richting van enkele van de meest creatieve individus in het ontwikkelen en publiceren van de gaming community met de nadruk hoe de PS4, een nieuwe synergie tussen hardware & software, in staat te stellen nieuwe emotionele toestanden van zaken nooit eerder mogelijk met zich meebrengt.

Denny introduceerde ons zo ook enkele van de first-party titels die exclusief gemaakt worden voor de nieuwe gaming platform:

  • Guerilla Games’ Hermen Hulst
  • Sucker Punch Productions’ Nate Fox
  • Evolution Studios’ Matt Southern

Next Generation’ betekend niet langer ‘meer sterkere hardware liet Southern ons weten. Hij verteld ons zelf dat zij de volgende generatier van gamers zijn, dat ze willen spelen in een reeks geweldig uitziende games maar in een nieuwe manier dat past bij ons permanente-verbonden levens. Hiermee wilt hij dus duidelijk maken van het racen in groep. “Het is zo een adrenaline rush voor een studio om gevraagd te worden om mee te helpen in het definiëren van de nieuwe Playstation technologie, zodat we ook onze visie van team gebaseerde racing tot leven kunnen brengen” verteld Matt Southern ons.

Hierna onthulde ook nog eens, gevierd onafhankelijke ontwikkelaar Jonathan Blow de eerste officiële trailer van The Witness die exclusief zal uitkomen voor de PS4 en zo dus Playstation’s visie onderstreept in het steunen van ontwikkelaars die geïnteresseerd zijn in het verlegen van grenzen bij het gamen.

Op de meeting werdt er ook gepresenteerd door 2 van de meeste getalenteerde ontwikkelaars in de gaming industrie wat er in de toekomst allemaal mogelijk zal zijn op de PS4. David Cage van Quantic Dream heeft ook verhaal-gedreven gaming verkend die ontwikkelaars de technologie doen vergeten en zich dus kunnen gaan concentreren op het creëeren van ervaringen dat emoties zullen losbrengen bij gamers. Cage zei: “We kunnen ons nu concentreren op welke overdonderende verhalen we willen vertellen en welke ongeloofelijke werelden we kunnen creëeren, we zullen de gamers naar hogere sferen kunnen brengen die men nog nooit eerder beleefd heeft en emoties doen opkomen die nog nooit geëvenaard zijn zonder ons te moeten afvragen of we wel de technologie hebben om dit te doen. We zijn nu enkel en alleen nog gelimiteerd door onze eigen verbeelding.”

Natuurlijk was alles hiermee nog niet gezegd want dan kwam Alex Evans van Media Molecule die vervolgens het concept aanbracht van opnieuw verbeelde, gebruikers gegenereerde inhoud en creativiteit. Gewapend met een Playstation Move bewegingsconsole, demonstreerde hij de expressie van vrijheid dat de PS4 de ontwikkelaars geeft, al zijn het professionele ontwikkelaars of gamers van alle klasses.  Evans moest hierbij opmerken: “PS4, volgens ons, moet de ‘creatieve console’ zijn. Het is DE plaats om inspiratie op te doen, om andermans dromen te ervaren, of jouw eigen dromen te maken: Het is DE plaats waar jij gaat om te Creëeren. Met de PS4, en de creatieve console, willen we een verandering inbrengen in het ‘maken’ op alle manieren: van muziek tot gamen tot verhalen vertellen”.

Gebouwd op Playstation’s lange geschiedenis van samenwerking met Third-Party partners, zal de PS4 ondersteuning hebben in software van praktisch elke grote ontwikkelaar en uitgever over Noord-Amerika, Europa & Japan. Op de Meeting 2013 werden titels in ontwikkeling & technologie demos gepresenteerd door partners die hun dromen zien uitkomen door de PS4’s zijn mogelijkheden:

  • Activision Publishing Inc.
  • Blizzard Entertainment Inc.
  • Bungie Inc.
  • CAPCOM
  • Epic Games Inc.
  • Havok
  • SQUARE ENIX Co Ltd.
  • Ubisoft Entertainment

 Playsta

Yves Guillemot, Co-Founder & CEO van Ubisoft Entertainment heeft ons ook aangekondigd dat samen met PS4 ze ook Watch_Dogs uitbrengen dat geïntroduceerd werdt op E3 2012 met kritieke toejuiching van het publiek. De mening van Guillemot goldt hierbij ook dat SCE  met de PS4 een verbazingwekkende nieuwe platform uitbrengen. Hij zei ook: “Het zal ontwikkelaars van de door ons geleverde games doen houden en hen doen overstijgen naar een punt dat vroeger niet mogelijk was op een console voor thuisgebruik. PS4 zal ook, naar wat wij geloven, de toekomst brengen in het gamen”.

De Senior Vice President of Story & Franchise Development van Blizzard Entertainment Inc., Chris Metzen, wou hierbij ook nog aan toevoegen en onthuld ons hier bij dat de Award winnende Diablo franchise zijn debuut zal maken met Playstation en dat Diablo III aangepast zal worden voor de PS4 met een interface speciaal ontworpen om op natuurlijke wijze te werken met de nieuwe controllers.

Ook liet CEO van Activision Publishing Inc., Eric Hirshberg, weten dat PS4 op volledige steun can rekenen van hun ontwikkelaars en introduceerde daarna Bungie Inc., die aan de volgende geweldige video game franchise “Destiny” werken. De President van Bungie Inc., Harold Ryan, ging hier dan op in en onthulde dat Destiny exclusieve content zal hebben voor Playstation gamers. Hij voegde hier aan toe: “Net zoals PS4 is Destiny on line, verbonden ervaring. Net zoals PS4 laat Destiny je toegang krijgen tot materiaal waar je van houdt van verschillende apparaten. EN net als PS4 is Destiny ontwikkeld om je te plezieren voor nog vele jaren later.

De volgende PS4 games werden getoond op de Playstation Meeting 2013:

·     Driveclub (WWS Evolution Studios)

·     inFAMOUS Second Son (WWS Sucker Punch Productions)

·     Killzone: Shadow Fall (WWS Guerrilla Games)

·     Knack (WWS Japan Studio)

·     Deep Down (working title) (CAPCOM)

·     Destiny (Activision Publishing, Inc./ Bungie, Inc.)

·     Diablo III (Blizzard Entertainment, Inc.)

·     The Witness (Jonathan Blow)

·     Watch_Dogs (Ubisoft Entertainment)

Toekomstige titels die voor de PS4 beschikbaar zullen zijn worden later onthuld, demonstrerend van de volledige ondersteuning van SCE Wereldwijde Studios, Thirs-Party ontwikkelaars en uitgevers en natuurlijk de onafhankelijke ontwikkelaars community.

De aankomst van de PS4 is een kritiek initiatief dat een enorme mogelijkheid aanbied om op dramatische wijze de game ervaring tot iets grooters dan men ooit voor mogelijk hield te brengen. House zei op het einde van de event: “Van verbeterde sociale vaardigheden tot geïntensiveerd kracht om het realiseren van grotere, betere en meer meeslepende gameplay tot de evolutie van ons ecosysteem om te voldoen aan een eenvoudiger, meer adaptieve interface, geloven we dat PS4 hier bewijst dat we meer te bieden hebben dan ooit tevoren”.

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
Geverifieerd door MonsterInsights